1. Бисмарк Отто фон. Воспоминания, мемуары: в 2 тт. М.; Мн., 2002.
2. Дударев В. С. Международный и военный факторы консолидации германской нации во второй половине XIX в. // Электронный научно-образовательный журнал «История». 2020. Выпуск 7 (93). URL: https://history.jes.su/s207987840009703-2-1/ DOI: 10.18254/S207987840009703-2
3. Курд фон Шлёцер. Личная корреспонденция из Санкт-Петербурга. 1856—1862 / пер. с нем. и коммент. В. С. Дударева. СПб., 2019.
4. Пантелеев А. Ф. Взаимосвязь музыкальных предпочтений и психологических особенностей слушателей музыки // Известия Саратовского университета. 2012. Т. 12. Серия Философия. Психология. Педагогика. Выпуск 2. С. 67—72.
5. Политики и писатели Запада и Востока о В. И. Ленине. М., 1924.
6. Татищев С. С. Император Александр II. Его жизнь и царствование. СПб., 1903.
7. Юнг К. Г. Психологические типы (1923) // Психологические типы. М., 1998.
8. Ambridge B. Psy-Q: You know your IQ - now test your psychological intelligence. EBL-Schweitzer, Profile. 2014.
9. Bartneck C., Hoek M. v. d., Mubin O., Mahmud A. A. “Daisy, Daisy, Give me your answer do!” Switching off a robot // Proceedings of the 2nd ACM/IEEE International Conference on Human-Robot Interaction. 2007. Washington DC. P. 217—222.
10. Bismarckbriefe. 1836—1873. Bielefeld; Leipzig, 1898.
11. Brendel Alfred. Music Sounded Out: Essays, Lectures, Interviews, Afterthoughts. N. Y., 1991.
12. Caeyers Jan. Beethoven: der einsame Revolutionär. Eine Biographie. München, 2012.
13. Chamorro-Premuzic T., Fagan P., Furnham A. Personality and uses of music as predictors of preferences for music consensually classified as happy, sad, complex, and social // Psychology of Aesthetics, Creativity, and the Arts. November, 2010. Vol. 4. № 4. P. 205—213.
14. Chamorro-Premuzic T., Gomà-i-Freixanet M., Furnham A., Muro A. Personality, self-estimated intelligence, and uses of music: A Spanish replication and extension using structural equation modeling // Psychology of Aesthetics, Creativity, and the Arts. 2009. Vol. 3 (3). P. 149—155.
15. Chamorro-Premuzic T., Swami V., Cermakova B. Individual differences in music consumption are predicted by uses of music and age rather than emotional intelligence, neuroticism, extraversion or openness // Psychology of Music. December, 2010. Vol. 40. № 3. P. 285—300.
16. Chamorro-Premuzic T., Swami V., Furnham A., Maakip I. The Big Five Personality Traits and Uses of Music // Journal of Individual Differences. 2009. Vol. 30 (1). P. 20—27.
17. Conklin E. S. The definition of introversion, extroversion and allied concepts // Journal of Abnormal Psychology and Social Psychology. 1923. Vol. 17. № 4. P. 367—382.
18. Crowe M., Andel R., Pedersen N. L., Fratiglioni L., Gatz M. Personality and risk of cognitive impairment 25 years later // Psychology and Aging. 2006. Vol. 21. № 3. P. 573—580.
19. Das große Bismarckbuch. Leben und Wirken des ersten deutschen Reichskanzlers. Dresden, 1890.
20. Davidson I. J. The ambivert: A failed attempt at a normal personality // Journal of the History of the Behavioral Sciences. 2017. Vol. 53. № 4. P. 313—331.
21. Dunn Peter G., de Ruyter Boris, Bouwhuis Don G. Toward a better understanding of the relation between music preference, listening behavior, and personality // Psychology of Music. March, 2011. Vol. 40. № 4. P. 411—428.
22. Dwan T., Ownsworth T. The Big Five personality factors and psychological well-being following stroke: a systematic review // Disability and Rehabilitation. 2019. № 41 (10). P. 1119—1130.
23. Fürst Bismarcks Briefe an seine Braut und Gattin. Stuttgart und Berlin, 1910.
24. Fürst und Fürstin Bismarck. Erinnerungen aus den Jahren 1846 bis 1872 von Robert von Keudell. Berlin; Stuttgart. 1901.
25. Goldberg Lewis R. An alternative “description of personality”: The Big-Five factor structure // Journal of Personality and Social Psychology. 1990. Vol. 59 (6). P. 1216—1229.
26. Judge T. A., Bono J. E. Five-factor model of personality and transformational leadership // The Journal of Applied Psychology. October 2000. № 85 (5). P 751—765.
27. Ladinig O., Schellenberg E. G. Liking unfamiliar music: Effects of felt emotion and individual differences // Psychology of Aesthetics, Creativity, and the Arts. 2012. Vol. 6 (2). P. 146—154.
28. Langmeyer A., Guglhör-Rudan A., Tarnai C. What Do Music Preferences Reveal About Personality? // Journal of Individual Differences. February, 2012. № 33. P. 119—130.
29. Mauser Siegfried. Beethovens Klaviersonaten: ein musikalischer Werkführer. München, 2001.
30. Nusbaum E. C., Silvia P. J. Shivers and Timbres: Personality and the Experience of Chills From Music // Social Psychological and Personality Science. October 7, 2010. Vol. 2. № 2. P. 199—204.
31. Otto von Bismarck. Werke in Auswahl. Paderborn, 2008.
32. Pflanze O. Bismarck. Bd. I. Der Reichsgründer. München, 1997.
33. Robert Schumann. Gesammelte Schriften über Musik und Musiker. Leipzig, 1854.
34. Steinberg J. Bismarck. Magier der Macht. Berlin, 2012.
35. Steinberg Michael. The Concerto: A Listener's Guide. Oxford, 1998.
36. Toegel G., Barsoux J. L. How to become a better leader // MIT Sloan Management Review. March 20, 2012. Vol. 53 (3). P. 51—60.
37. Wagner Richard. Gesammelte Schriften und Dichtungen. Bd. IX. Leipzig, 1873.
38. Wolters Klaus. Handbuch der Klavierliteratur zu zwei Händen. Freiburg im Breisgau, 1977.
Комментарии
Сообщения не найдены