1. Анхольт С. Брендинг: дорога к мировому рынку. М., 2004.
2. Гэд Т. Четырехмерный брендинг. СПб., 2001.
3. Емельянова Н. Н. «Мягкая сила» Индии в Южной Азии: стратегия на смену реактивности // Вестник Московского университета. Серия 12. Политические науки. № 4. С. 35—51.
4. Емельянова Н. Н. Перспективы «гибкой власти» в Азии (на примере Индии и Китая) // Власть. № 6. С. 186—191.
5. Емельянова Н. Н., Летняков Д. Э. Стратегии «мягкой силы» в постсоветской Центральной Азии: Россия vs США, Китай, Индия // Мир России: социология, этнология. Т. 26. № 4. С. 118—142.
6. Котлер Ф., Асплунд К., Рейн И., Хайдер Д. Маркетинг мест. СПб., 2005.
7. Arquilla J., Ronfeldt D., Barnes-Proby D., Williams E., and Christian J. The Emergence of Noopolitik: Toward An American Information Strategy. Santa-Monica, 1999.
8. Blarel N. India: the next superpower? India’s soft power: from potential to reality? // London: London School of Economics and Political Science. May, 2012 [Электронный ресурс]. http://eprints.lse.ac.uk/43445/ (accessed on: 30.04.2018).
9. Countries in the World by Population (2018). Elaboration of data by United Nations, Department of Economics and Social Affairs. Population Division. World Population Prospects: The 2017 Revision (Medium-fertility variant) [Электронный ресурс]. http://www.worldometers.info/world-population/population-by-country/ (accessed on: 15.08.2018).
10. Dellios R., Ferguson J. R. Sino-Indian Soft Power in a Regional Context // Culture Mandala: The Bulletin of the Centre for East-West Cultural and Economic Studies. 2011. Vol. 9. № 2.
11. Dinnie K. Nation Branding. Concepts, Issues, Practice. Oxford: Butterworth-Heinmann, 2008.
12. Hazarika O. B., Mishra V. South Asia as a Battleground: Soft Power Contestation between India and China // World Affairs. Autumn 2016 (July — September). Vol. 20. № 3. P. 112—128.
13. Huning W. Culture as National Soft Power // Journal of Fudan University. 1993 (March).
14. Medcalf R., Townshend A. India and China: Competitive Coexistence in the Asian Century // South Asia in the New Decade / ed. by Palit A, Spittel G. Singapore: World Scientific Publishing, 2013. P. 1—27 [Электронный ресурс]. http://www.worldscientific.com/doi/suppl/10.1142/8436/suppl_file/8436_chap01.pdf (accessed on: 30.04.2018).
15. Moilanen T., Rainisto S. How to Brand Nations, Cities and Destinations: A Planning Book for Place Branding. New York, 2009.
16. Nye J. Bound to Lead: The Changing Nature of American Power. New York: Basic Books, 1990.
17. Nye J. What China and Russia Don't Get About Soft Power // Foreign Policy. 29.04.2013. [Электронный ресурс]. http://foreignpolicy.com/2013/04/29/what-china-and-russia-dont-get-about-soft-power/ (accessed on: 30.04.2018).
18. Nye J. Think Again: Soft Power // Foreign Policy. 23.02.2006 [Электронный ресурс]. https://foreignpolicy.com/2006/02/23/think-again-soft-power/ (accessed on: 30.04.2018).
19. Ramesh J. Making Sense of Chindia: Reflections on China and India. New Delhi, 2005.
20. Thussu D. De-Americanizing Soft Power Discourse? Los Angeles: USC Center on Public Diplomacy at the Annenberg School University of Southern California, 2014.
21. Walker С., Ludwig J. The Meaning of Sharp Power: How Authoritarian States Project Influence // Foreign Affairs [Электронный ресурс]. https://www.foreignaffairs.com/articles/china/2017-11-16/meaning-sharp-power (accessed on: 15.08.2018).
22. Xuetong Y. Political Application of Cultural Resources // Huanqiu Shibao. 2007 (August).
Комментарии
Сообщения не найдены