Дополнительные библиографические источники и материалы
- Давидсон А. Б., Филатова И. И. Россия и Южная Африка. Наведение мостов. М., 2012.
- Barsalou J., Cole E. A. «Unite or Divide?» The Challenges of Teaching History in Societies Emerging from Violent Conflict. United States Institute of Peace. Special Report № 163. June 2006. Р. 3.
- Chisholm L., Leyendecker R. Curriculum Reform in Post 1990s Sub-Saharan Africa // International Journal of Educational Development. 28. 2. 2008. Р. 195—205.
- Elize S. van Eeden. South Africa’s revised History curriculum on globalism and national narratives in grade 12 textbooks. Historia 55,1. Mei/May 2010. Р. 110—124.
- Manning P. Navigating World History: Historians Create a Global Past. New York, 2003.
- National Curriculum Statement Grades R-12: Curriculum and Assessment Policy (January 2011) [Электронный ресурс]. URL: http://www.education.gov.za/(дата обращения: 19.04.2015).
- Pretorius F. Unfair Affirmative Action in South African Historiography // Yesterday&Today. 1 May 2007. Р. 1—8 [Электронный ресурс]. URL: http://dspace.nwu.ac.za/ (дата обращения 19.04.2015)
- Weldon G. A Comparative Study on the Construction of Memory and Identity in the Curriculum of Post-Conflict Societies: Rwanda and South Africa [Электронный ресурс]. Р. 1—2. URL: http://repository.up.ac.za/ (дата обращения 19.04.2015)
Комментарии
Сообщения не найдены